1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Субота жовт. 24

PDF Друк E-mail

Українська закордонна школа – крок в майбутнє

28–29 листопада 2019 р. в м. Гаазі (Нідерланди) відбулася Міжнародна конференція освітян діаспори «Українська закордонна школа – крок в майбутнє», на якій обговорювалися актуальні проблеми діаспорних шкіл.

Організатором конференції виступила фундація «Українці в Нідерландах», голова Віра Луценко-Зваан, за сприяння Посольства України в Королівстві Нідерландів. Учасниками конференції стали близько 40 вчителів з Франції, Німеччини, Італії, Данії, Норвегії, Португалії, України, Нідерландів. Головна мета заходу – обмін досвідом між учителями закордонних шкіл, обговорення стратегії розвитку шкіл у діаспорі, створення робочої групи для розробки єдиної освітньою програми для закордонних шкіл, підготовка документів для надання українській мові статусу іноземної в Нідерландах.

У рамках конференції відбулася презентація шести українських недільних шкіл в Нідерландах: Ейндховені, Роттердамі, Гронінгені, Утрехті, Гаазі й Амстердамі. Конференція мала дуже насичену програму: різноманітні майстер-класи, методичні воркшопи. Особлива увага приділялася вчительським лайфхакам та новим підходам, цікавою була дискусія, якою має бути книга в українській школі. Перекладач із нідерландської на українську Ірина Коваль з Утрехта (Нідерланди) переклала українською дитячі книжки відомих нідерландських авторів. Завдяки їй бібліотеки українських шкіл у Нідерландах поповнилися новими творами, зокрема виданнями «Мій братик мумія» та «Сем і Джулія».

Під час конференції також порушувалися і такі важливі питання, як проблема статусу закордонного вчителя, використання сучасних технологій тощо.

Окремим акцентом конференції була адаптація підходів Нової української школи до закордонних шкіл вихідного дня. Ейндговенська школа «Вулик» уже другий рік працює за адаптованими програмами НУШ. У цьому контексті особливо доречним став семінар тренера НУШ Олесі Дибовської з Івано-Франківська.

Особливо актуальною стала дискусія щодо створення єдиної інтегрованої програми з українознавства, української мови та літератури для суботніх та недільних шкіл українських закладів освіти за кордоном.

Від Науково-дослідного інституту українознавства МОН України в конференції взяла участь провідна наукова співробітниця відділу освітніх технологій та популяризації українознавства Олена Газізова. Під час проведення воркшопу «Формування національних цінностей та пріоритетів у вихованні молодого покоління українського зарубіжжя: українознавчий підхід» вона розкрила потенціал викладання сучасного українознавства в українських освітніх закладах за кордоном для формування національних цінностей та збереження української ідентичності молодого покоління. Ключовим завданням воркшопу було обговорення та апробація навчальної програми «Я і Україна» з курсу українознавства для суботніх та недільних шкіл українського зарубіжжя та методичних підходів до викладання українознавства для дітей різних вікових груп, вироблення методичних практик через взаємний обмін досвідом, висвітлення проблемного поля практичного застосування програми «Я і Україна» в освітніх практиках, а також розроблення рекомендацій щодо створення відповідного методичного комплекту. Під час виступу дослідниця зазначила, що Науково-дослідний інститут українознавства вже дванадцятий рік поспіль долучає учнівську молодь з-за кордону до участі в Міжнародному конкурсі з українознавства, в 2018 р. Інститутом був проведений Міжнародний конкурс з українознавства для вчителів, у якому взяли активну участь і вчителі суботніх та недільних шкіл українського зарубіжжя.

Важливими складовими конференції були вільне спілкування між учасниками, проведення панельних дискусій, проекції набутого досвіду на власне освітнє середовище. Попри наявні відмінності та особливості діяльності освітніх осередків за кордоном, простежується єдине проблемне поле їх фунціонування. Це, в першу чергу, недостатня підтримка української держави, як фінансова, так і методично-організаційна, відсутність адаптованих підручників та посібників для суботніх та недільних шкіл, брак літератури українською мовою, державна підтримка українського вчителя за кордоном тощо. Тому об’єднання українського шкільництва, залучення до співпраці українських науково-освітніх інституцій виступають необхідною домінантою у вирішенні нагальних проблем освітнього простору української діаспори, яка, в свою чергу, репрезентує Україну за кордоном, сприяє формуванню її позитивного іміджу на міжнародній арені.


 
© Всі права захищені
test