1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
П'ятниця жовт. 19

Вересневі українознавчі студії

PDF Друк E-mail

Вересневі українознавчі студії

27 вересня 2018 р. на базі спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури № 273 м. Києва, що розташована на мальовничій вулиці Набережно-Корчуватській поблизу заповідника «Жуків острів», відбувся науково-методичний захід на тему: «Упровадження компетентнісного підходу у викладанні українознавства відповідно до основних вимог Закону України «Про освіту» й концепції «Нова українська школа».

Вересневі українознавчі студії відбулися у рамках співпраці Науково-дослідного інституту українознавства з Управлінням освіти Голосіївської районної в місті Києві державній адміністрації (договір про співробітництво від 24 січня 2017 р. № 24) для методистів районного науково-методичного центру та вчителів українознавства закладів загальної середньої освіти Голосіївського району.

Модератором заходу виступила голова методичного об’єднання вчителів українознавства Голосіївського району Тетяна Семенівна Лавренчук, яка в цьому році брала участь як член журі у Міжнародному конкурсі з українознавства для вчителів України та української діаспори «Українознавчі пріоритети навчально-виховного процесу», що проводив Науково-дослідний інститут українознавства з 15 жовтня 2017 р. по 15 лютого 2018 р.

Метою проведення вересневих українознавчих студій є надання методичних рекомендацій щодо викладання українознавства в закладах загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році, яке передбачає впровадження компетентнісного підходу у викладанні українознавства, врахування міжпредметних зв’язків, формування цілісної системи знань і уявлень про українознавство як інтегровану науку.

За програмою заходу на початку виступила методист районного науково-методичного центру Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації Світлана Віталіївна Кучмара з доповіддю на тему: «Українознавство в системі шкільної освіти», в якій висвітлила питання надання методичних рекомендацій щодо викладання українознавства в загальноосвітніх навчальних закладах у 2018-2019 навчальному році відповідно до нового Закону України «Про освіту», що набрав чинності 28 вересня 2017 р. та оновленої у березні 2017 р. концепції «Нова українська школа». Методист звернула увагу на те, що у зв’язку із зміною стандартів освіти, що визначають вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувачів освіти відповідного рівня, має змінюватися і методологія здійснення освітнього процесу, методи формування предметних і ключових компетентностей учнів на уроках українознавства тощо.

Від НДІУ на українознавчих студіях виступила старший науковий співробітник відділу освітніх технологій та популяризації українознавства, кандидат філософських наук Світлана Миколаївна Бойко з доповіддю на тему: «Дослідницька компетентність як інструментальна основа впровадження в освітній процес українознавчих наукових знань». У своїй промові вона наголосила на тому, що науковий характер освіти є одним із принципів освітньої діяльності (стаття 6 «Засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності» п. 1 Закону України «Про освіту»).

Науково-дослідний інститут українознавства шляхом організації і проведення різноманітних науково-освітніх проектів та конкурсів розкриває вагоме значення формування дослідницької компетентності, необхідної для здійснення інноваційної діяльності у сфері українознавчих пошукувань, які сприяють збереженню і розвитку українського національного й культурного світу.

Сучасні учні й студенти мають розуміти значення дослідницької компетенції у становленні їх як особистостей та у розвитку України, оскільки саме вони вже сьогодні мають вчитися здійснювати аналіз соціокультурного, духовного, освітнього, економічного й політичного стану держави, визначати її місце на світовій арені. Система освіти і науки України нині повинна спрямовувати свої сили на формування не просто особистості-виконавця, а особистості-професіонала, дослідника, здатного легко адаптуватися до швидко мінливих умов, легко знаходити вирішення освітніх, соціокультурних, соціально-економічних проблем через володіння дослідницькими вміннями.

Голова методичного об’єднання вчителів українознавства Голосіївського району Тетяна Семенівна Лавренчук висвітлила у своїй промові програмно-методичне забезпечення викладання українознавства у закладах освіти, звернула увагу на основні моменти впровадження українознавчих знань у зміст основних предметів, які викладаються у школі (на прикладі презентаційних матеріалів вчителів-предметників спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури № 273 м. Києва).

З досвідом роботи викладання українознавства в закладах освіти Голосіївського району поділилися ще ряд педагогів.

На завершення вересневих українознавчих студій всіх присутніх директор спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури № 273 м. Києва Віктор Михайлович Калита запросив відвідати виставку творчих робіт учнів початкових класів Нової української школи на тему: «Дари осені», що була приурочена до 30-річчя закладу, який був заснований у 1988 р., а саме у рік 1000-ліття спорудження першої школи на Русі.

 

Старший науковий співробітник відділу освітніх технологій та популяризації українознавства НДІУ, к. філос. н. Світлана Бойко


 
© Всі права захищені
test