Другий етап ІХ Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів

Друк

Другий етап ІХ Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів

24 березня 2016 року в Науково-дослідному інституті українознавства відбувся другий етап ІХ Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

У 2016 р. у Конкурсі взяло участь 296 учнів, які представляли 24 області України, м. Київ, Львів та Румунію. У результаті рецензування учнівських науково-дослідних робіт під час проведення І (заочного) етапу Конкурсу до м. Києва для участі у ІІ (очному) етапі було запрошено 85 учнів. Найчисельніше у ІІ етапі були представлені учнівські колективи Волинської, Донецької, Полтавської, Київськюї, Івано-Франківської, Сумської областей.

Регіональний розподіл призерів Конкурсу: Волинська область – 6 робіт; Одеська область – 3 роботи; Київська область – 2 роботи; Сумська область – 2 роботи; Херсонська область – 2 роботи; Чернівецька область – 2 роботи; Донецька область – 1 робота; Івано-Франківська область – 1 робота; Запорізька область – 1 робота; Житомирська область – 1 робота; Харківська область – 1 робота; Чернігівська область – 1 робота.

Окрім призерів, ще 5 конкурсантів були відзначені за оригінальність науково-дослідної роботи у певній номінації.

Окремо для конкурсантів проводилось додаткове випробування: учні виконували тестові завдання з українознавства. У результаті виконання цього завдання призові місця отримали 27 учнів.

Тематика наукових робіт виявила екологічні, мовознавчі, літературні, історичні зацікавлення учнівської молоді. Значну увагу школярів привертає проблема мовної культури в освітньому, музичному та інформаційному середовищі, захоплення поетичною творчістю сучасників. Окремою сферою досліджень є вивчення місцевих топонімів, гідронімів, урбанонімів, дослідження екологічних проблем та розроблення стратегій зеленого туризму. Окрім традиційних тем зі збереження української ідентичності, варто відзначити, що учні цікавляться сучасними актуальними проблемами української історії: збирають спогади очевидців Революції Гідності, зберігають пам'ять про представників Небесної сотні, аналізують сторінки життя (новоутворену лексику, фольклор) військовослужбовців, волонтерів, які захищають суверенітет України, відстоюють ідеї територіальної єдності в сьогоднішніх умовах російсько-української війни, дізнаються проблеми вимушених переселенців.

Переможцями Конкурсу стали:

Ольшанська Марія Андріївна, учениця 8 класу Вільненської ЗОШ І–ІІІ ступенів Волноваської районної ради Донецької обл. (робота «Німецькі поселення Північного Приазов’я»),

Пилипенко Владислав Євгенійович, учень 9 класу Любецької ЗОШ І–ІІІ ступенів ім. 12-ї гвардійської стрілецької Пінської Червонопрапорної ордена Суворова дивізії Чернігівської обл. (робота «Вербування і депортація українців Ріпкинщини до Німеччини та умови їх праці та побуту в неволі (1942 – 1945 рр.)»,

Петрова Поліна Віталіївна, учениця 10 класу Білоцерківського колегіуму Київської обл. (робота «Мурал і графіті як провідні напрямки українського стріт-арту»),

Татомир Софія Львівна, учениця 11 класу Калуської гімназії ім. Д.Бахматюка Івано-Франківської обл. (робота «Я – жінка, прийшла на фронт, щоб убити війну» (інтерв’ю як допоміжний засіб актуалізації місії жінки в умовах збройної боротьби)»),

Друге місце поділили учні 8 класу:

Мельник Софія Вікторівна, «Формування та розвиток топонімів села Прилісне Маневицького р-ну Волинської обл.», ЗОШ І–ІІІ ступенів с.Прилісне, Волинська обл.; Чорноброва Анастасія Русланівна, «Географічна характеристика та дослідження екологічних проблем річки Черленої (лівого допливу річки Прут)», Колінковецький ЗНЗ І–ІІІ ступенів, Хотинського району, Чернівецька обл.

учні 9 класу:

Онищенко Єлизавета Олегівна, «Спроба аналізу поезії Сергія Кемського – Героя Небесної Сотні», НВК «Школа-гімназія» № 12 м. Коростень, Житомирська обл.; Рижих Валерія Валеріївна, «Перспективність сільського зеленого туризму в Асканії-Нова», НВК «Асканія-Нова-гімназія», Херсонська обл.

Учні 10 класу:

Горлова Анастасія Петрівна, «Еволюція концепту «весна» в сучасній українській лінгвокультурі (на прикладі лінгвосвідомості С.Вакарчука та учнівської молоді)», Мелітопольська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 4, Запорізька обл.; Довгаль Ольга Романівна, «М.І. Драгомиров та європейський фронт російсько-турецької війни 1877–1878 рр.», Конотопська ЗОШ І–ІІІ ступенів №10, Сумська обл.

Учні 11 класу:

Марчук Андрій Васильович, «Нововолинці – учасники Революції Гідності та АТО», Нововолинська гімназія, Волинська обл.; П’ята Ольга Михайлівна, «Лексико-семантична та словотвірно-структурна класифікація прізвищ мешканців Татарбунарського р-ну Одеської обл. (на прикладі прізвищ жителів сіл Дивізія, Лиман, Безім’янка)», Дивізійська ЗОШ І–ІІІ ступенів Татарбунарського району, Одеська обл.

Третє місце здобули:

учні 8 класу

Біланчук Богдана Русланівна, «Преображенський храм як усипальниця членів родини Четвертенських в контексті духовного становлення спільного українського дому», ЗОШ І–ІІІ ступенів с. Прилісне, Волинська обл.; Білостоцька Стефанія В’ячеславівна, «Державотворча діяльність гетьмана Павла Скоропадського», Бучанська українська гімназія, Київська обл.; Старусьова Марія Олександрівна, «Вишивка в селі Стара Іванівка Охтирського району Сумської області», Охтирська гімназія, Сумська обл.

Учні 9 класу:

Коваль Ольга Юріївна, «Народна педагогіка – цілюще джерело української самобутності», Глибоцька ЗОШ І–ІІІ ступенів,Чернівецька обл.; Осипова Юлія Максимівна, Культура мовлення українських музичних гуртів і виконавців, Кам’янський НВК «ЗОШ І–ІІІ ступенів – ДНЗ», Херсонська обл.; Рижиков Костянтин Ігорович, Національно-патріотичні пісні та їх використання в зоні АТО, Красноградська гімназія «Гранд», Красноградський районний Центр позашкільної освіти, Харківська обл.

Учні 10 класу:

Новосад Роман Віталійович, «Сучасне українське волонтерство як суспільно-історичний феномен. Дослідження особливостей сучасного волонтерства на прикладі волонтерської організації Горохівського району Волинської області», Волинський ліцей-інтернат, Волинська обл.; Орешко Руслана Ігорівна, «Художня спадщина Євгена Безніска: мистецьке побратимство з «Мойсеєм» та «Кобзарем» через осмислення Шевченкового та Франкового слова», Сарненський районний ліцей «Лідер», Рівненська обл.; Приходько Ірина Анатоліївна, «Уродженець Волині – архієпископ З.Фелінський у розвитку Римо-католицької церкви ХІХ ст.», ЗОШ І–ІІІ ступенів с. Прилісне, Волинська обл.

Учні 11 класу:

Андрєєва Іванна Олександрівна, «Дослідження сучасного фольклору, народженого Майданом», Дивізійська ЗОШ І–ІІІ ступенів Татарбунарського району, Одеська обл.; Кондратюк Вікторія Анатоліївна, «Українська національна ідея в історії селища Луків Турійського району Волинської області», НВК «Луківська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів-ліцей», Волинська обл.; Лебеденко Наталія Станіславівна, «Дослідження новоутвореної лексики з часу революції Гідності – до наших днів (на матеріалі ЗМІ)», Дивізійська ЗОШ І–ІІІ ступенів Татарбунарського району, Одеська обл.

Окремо серед учасників Конкурсу було вибрано призерів у номінаціях:

Гутник Ярина Ігорівна, «Історія фотографії у Львові. Світло й тінь Василя Пилип`юка», учениця 8 класу Львівської української гуманітарної гімназії ім. О.Степанів (Львівська обл.) у номінації «Оригінальне краєзнавче дослідження»; Кохан Марта Олександрівна, «Євромайдан у спогадах очевидців. Калуський вимір подій», учениця 9 класу Калуської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 7 (Івано-Франківська обл.) у номінації «Дослідження подій Революції Гідності»; Фіберг Олександр Вікторович, «Трансформація мовного питання у південноукраїнському регіоні (на прикладі Запорізької обл.) (1989–2015 рр.): від процесу відродження до політизації», учень 9 класу Енергодарської малої академії наук учнівської молоді (Запорізька обл.) у номінації «Дослідження стану та популяризації української мови»; Лимар Діана Володимирівна, «Сучасна лексика іншомовного походження та її використання в мовленні», учениця 10 класу Лубенської спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів № 6 (Полтавська обл.) у номінації «Дослідження сучасного стану української мови»; Миронюк Анна Миколаївна, «Специфіка висвітлення подій АТО Інтернет-ресурсом «БУГ»», учениця 11 класу Комунального закладу «НВК» «ЗОШ І–ІІІ ст.» № 13 – колегіум» м. Ковеля (Волинська обл.) у номінації «Краще аналітично-соціологічне дослідження».

За підсумками роботи комісій з перевірки тестових завдань з українознавства Журі ІХ Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів визначило переможців та нагородило їх грамотами:

Учнів 8 класу:

за І місце: Білостоцьку Стефанію В’ячеславівну, Бучанська українська гімназія, Київська обл., Мельник Софію Вікторівну, ЗОШ І–ІІІ ступенів с.Прилісне, Волинська обл.

за ІІ місце: Біланчук Богдан Русланівну, ЗОШ І–ІІІ ступенів с. Прилісне, Волинська обл.

за ІІІ місце: Водяного Марка Івановича, Ленінська ЗОШ І–ІІІ ступенів, с. Грушівка, Дніпропетровська обл.; Ольшанську Марію Андріївну, Вільненська ЗОШ І–ІІІ ступенів Волноваської районної ради, Донецька обл.

Учнів 9 класу:

за І місце: Пилипенка Владислава Євгенійовича, Любецька ЗОШ І–ІІІ ступенів ім. 12-ї гвардійської стрілецької Пінської Червонопрапорної ордена Суворова дивізії, Чернігівська обл.; Рижикова Костянтина Ігоровича, Красноградська гімназія «Гранд», Красноградський районний центр позашкільної освіти, Харківська обл.

за ІІ місце: Хоменко Анастасію Олександрівну, НВК «ЗОШ І–ІІІ ступенів-гімназія» м. Славута, Хмельницька обл.; Павловей Ярославу Миколаївну, Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів, с. Смолярі, Волинська обл.

за ІІІ місце: Глинчак Анастасію Тарасівну, Тернопільська спеціалізована школа І–ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов, Тернопільська обл.; Гуцул Оксану Анатоліївну, Львівська українська гуманітарна гімназія ім. О. Степанів, Львівська обл.; Онищенко Єлизавету Олегівну, НВК «Школа-гімназія» № 12 м. Коростень, Житомирська обл.; Пасічника Тараса Олеговича, Володимир-Волинська спеціалізована школа-інтернат І–ІІІ ступенів «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки», Волинська обл.; Сипляк Юлію Володимирівну, Калуський НВК «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 10-ліцей», Івано-Франківська обл.

Учнів 10 класу:

за І місце: Приходько Ірину Анатоліївну, ЗОШ І–ІІІ ступенів с. Прилісне, Волинська обл.

за ІІ місце: Войцехівську Анастасію Олександрівну, Бучанська Українська гімназія, Київська обл.

за ІІІ місце: Гончара Володимира Васильовича, Томаківська ЗОШ І–ІІІ ступенів №2 Томаківської районної ради, Дніпропетровська обл.; Горлову Анастасію Петрівну, Мелітопольська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 4, Запорізька обл.; Орешко Руслану Ігорівну, Сарненський районний ліцей «Лідер», Рівненська обл.; Панцюк Уляну Ігорівну, Бучанська Українська гімназія, Київська обл.

Учнів 11 класу:

за І місце: Миронюк Анну Миколаївну, Комунальний заклад «НВК» «ЗОШ І–ІІІ ст.» № 13 – колегіум» м. Ковеля, Волинська обл.

за ІІ місце: Деркач Аліну Сергіївну, Лубенська спеціалізована школа І–ІІІ ступенів № 6, Полтавська обл.; Дорошенкову Алію Гершівну, Семенівський НВК № 1 імені М.М.Хорунжого, Полтавська обл.; Татомир Софію Львівну, Калуська гімназія ім. Д.Бахматюка, Івано-Франківська обл.

за ІІІ місце: Колісніченко Анастасію Вікторівну, Білоцерківський колегіум, Київська обл.; Одновол Богдану Леонідівну, Семенівський НВК № 1 імені М.М.Хорунжого, Полтавська обл.; Омельченко Єлизавету Сергіївну, НВК «Знам’янська ЗОШ І–ІІІ ступенів № 2-ліцей», Кіровоградська обл.

Міжнародний конкурс з українознавства відбувся за підтримки:

Депутатської фракції «Всеукраїнське об’єднання «Свобода» у Київській міській раді – голова Сиротюк Юрій Миколайович

Українського інституту національної пам’яті – голова В’ятрович Володимир Михайлович

Української всесвітньої координаційної ради – голова Ратушний Михайло Ярославович

ДНВП «Картографія» – в.о. директора Руденко Ірина Станіславівна

Видавництва «Смолоскип» – директор Семків Ростислав Андрійович

Видавництва «Джура» – директор Ванчура Василь Левович

Видавництва «Дуліби» – директор Гримич Марина Віллівна

Видавництва «Основи» – директор Павличко Богдана Михайлівна

Українсько-швейцарський холдинг «Порцелян–Груп» – президент Немченко Ольга Анатоліївна

Українсько-швейцарська клініка естетичної медицини «Порцелян–Естетікс» – директор Пастернак Іванна Ігорівна

Долучилися до організації та проведення першого конкурсного дня:

Київський міський будинок вчителя – в.о. директора Куневич Ірина Володимирівна

Педагогічний музей України – директор Міхно Олександр Петрович

Державна науково-педагогічна бібліотека імені О. В. Сухомлинського – директор Березівська Лариса Дмитрівна

Надали можливість безкоштовно відвідати та отримати екскурсійне обслуговування:

Київський національний університет імені Тараса Шевченка – ректор Губерський Леонід Васильович (директор Музею історії КНУ імені Тараса Шевченка – Людмила Борисівна Круглова)

Музей мистецтв Богдана і Варвари Ханенків – директор Виноградова Віра Іллівна

Музей української революції 1917–1921 років – завідувач відділу Музею Української революції 1917–1921 років Кучерук Олександр Сергійович

Київська єпархія УПЦ Київського Патріархату – Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет

Національний музей історії України – генеральний директор Сосновська Тетяна Вікторівна

Під час VIII Міжнародного конкурсу з українознавства учні, вчителі та гості переглянули документальну стрічку «Українська революція» та зустрілися з істориком і режисером Іваном Канівцем.