1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Неділя серп. 09

НПС «Шляхи впровадження Концепції національно-патріотичного виховання у викладанні предметів шкільного курсу»

PDF Друк E-mail

Науково-практичний семінар «Шляхи впровадження Концепції національно-патріотичного виховання у викладанні предметів шкільного курсу»

28 грудня 2015 року на базі СЗШ І–ІІІ ступенів № 212 Деснянського району м.Києва відбувся науково-практичний семінар «Шляхи впровадження Концепції національно-патріотичного виховання у викладанні предметів шкільного курсу», на який були запрошені педагоги і науковці. Науково-дослідний інститут українознавства на цьому заході представляли доктор історичних наук, професор, заступник директора Науково-дослідного інституту українознавства А.Л.Зінченко, кандидат історичних наук, старший науковий співробітник відділу філософії та геополітики О.О.Газізова та кандидат філософських наук, старший науковий співробітник відділу освітніх технологій та популяризації українознавства С.М.Бойко.

З вітальним словом до учасників науково-практичного семінару звернулась директор СЗШ І–ІІІ ступенів № 212 Н.В.Скринська. Наталія Володимирівна ознайомила присутніх з історією школи, її структурою та особливостями діяльності. Школа налічує лише 400 учнів та 40 педагогів. Н.В.Скринська назвала основні напрями проведення національно-патріотичного виховання в школі й назвала кращі з проведених заходів.

Методист районного науково-методичного центру Н.В.Шумякова звернула увагу на виконання наказу Міністерства освіти і науки України №641 від 16 червня 2015 р. «Про реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах». У Концепції зазначено, – підкреслила Надія Василівна, що національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Педагогічним колективом навчального закладу розроблено чимало підходів і шляхів реалізації зазначеної Концепції, з якими вчителі-предметники школи №212 готові поділитися з освітянами та науковцями, презентуючи свою діяльність під час роботи науково-практичного семінару.

Голова методичної комісії вчителів суспільно-гуманітарних предметів Л.Семенюк ознайомила присутніх із системою національно-патріотичного виховання в школі, вчитель української мови та літератури Н.Г.Комарницька поділилася досвідом роботи з формування національно свідомої, духовно багатої мовної особистості на уроках української мови та літератури, висвітлила результативність участі школярів у Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник» та Всеукраїнському конкурсі з українознавства «Патріот».

Вчитель математики І.В.Гетьманенко розкрила виховний потенціал шкільного курсу математики. Вона зазначила, що формуванню патріотизму в учнів, вихованню гордості за успіхи держави, сприяють задачі, що містять історичні та статистичні відомості (загальнодержавні чи регіональні). Цікавими для учнів є задачі, що містять історичні дані регіону, популяризують українську історію, боротьбу українського народу за незалежність, мову та культуру. Для прикладу, І.В.Гетьманенко навела декілька варіантів таких задач.

Вчитель хімії Т.П.Тарануца розкрила прийоми впровадження принципів Концепції національно-патріотичного виховання на уроках хімії. Вчитель біології Т.С.Яковенко охарактеризувала виховну роботу з учнями на уроках біології, вчитель географії С.М.Спасибко продемонструвала аспекти національно-патріотичного виховання на уроках географії, вчитель англійської мови А.М.Кравчук зосередила увагу присутніх на шляхах виховання патріотизму і гордості за свою країну на уроках англійської мови, вчитель історії та права О.С.Ліщинська висвітлила проблему долучення до глибинних джерел духовної культури українського народу на уроках історії, вчитель трудового навчання та образотворчого мистецтва І.І.Бабич поділилась досвідом роботи застосування принципів Концепції на уроках трудового навчання та образотворчого мистецтва.

Особливістю педагогічної діяльності колективу СЗШ №212 є те, що вони намагаються на всіх предметах в школі познайомити учнів із українськими вченими, художниками, майстринями, які внесли свій вклад у розвиток української науки, освіти, культури, мистецтва. З цією метою вчителями були розроблені різноманітні методи і шляхи педагогічної діяльності.

Заступник директора Науково-дослідного інституту українознавства А.Л.Зінченко подякував педагогічному колективу школи за змістовну й високоякісну презентацію роботи педагогів щодо впровадження Концепції національно-патріотичного виховання у викладанні предметів шкільного курсу й запропонував укласти угоду про співпрацю між СЗШ №212 та Науково-дослідним інститутом українознавства. Окрім цього, Арсен Леонідович звернув увагу присутніх на сучасні проблеми національно-патріотичного виховання молоді в Україні, зокрема, на значення особистого прикладу вчителя у виховному процесі учнів, на роль мовного самовизначення українців, внесок ЗМІ на формування національно-патріотичного виховання та необхідність переосмислення історичного досвіду українського народу.

Особливо захоплюючою для учасників семінару стала екскурсія до музею-світлиці, яку провела керівник гуртка «Народознавчі перлини» В.А.Зеленська. У школі №212 Валентина Арсенівна працює з 1999 року і, як з’ясувалось, на початку 2000-х років працювала за сумісництвом у Науково-дослідному інституті українознавства та друкувала матеріали своєї праці у науковому виданні «Українознавство». З великою любов’ю В.А.Зеленська розповіла про раритетні речі музею, про те, яким шляхом вона їх збирала, занотовувала інформацію про них; розповіла і про те, як функціонує музей на сучасному етапі в роботі школи.

На згадку про захід організатори науково-практичного семінару презентували учасникам в подарунок ляльки-мотанки, які були зроблені учнями школи, та підготували роздатковий методичний матеріал «Національно-патріотичне виховання в контексті Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

Обговорюючи підсумки проведення семінару, учасники заходу обмінялися пропозиціями щодо подальшої співпраці та впровадження у практику освітніх закладів передових здобутків у напрямку впровадження Концепції національно-патріотичного виховання у викладанні предметів шкільного курсу.


 
© Всі права захищені
test