1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Неділя серп. 25

PDF Друк E-mail

Шевченко без постаменту. Тренд Революції гідності
(відеолекція О.Хоменка з циклу програм «Відкривай Україну»)

Формат реалізації зорієнтованого на потреби школярів Луганщини та Донеччини культурно-інформаційного проекту «Відкривай Україну», до виконання якого долучився також Науково-дослідний інститут українознавства, передбачає підготовку циклу базових лекцій з найрізноманітніших питань як історії української літератури, так і актуальних проблем сучасного літературного процесу.

Лекцію «Шевченко без постаменту. Тренд Революції гідності» прочитав науковий співробітник відділу української філології О.Хоменко.

Семантичні домінанти його розповіді центруються довкола таких тематичних блоків:
Шевченко як найбільша загадка українського письменства;
парадоксальність біографії Кобзаря;
світоглядно-змістова поліфонія його текстів;
формування Шевченком «літературного образу» України;
професійно-академічне і народне прочитання доробку Тараса Шевченка;
колективне підсвідоме українців і «Кобзар»;
Шевченко як тренд Революції гідності.

Відеолекцію розміщено за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=B0QN5r-Uks4&index=9&list=PL9tFXQFs8bV9LJTYycWlZjPz3vHa9fI-g

Ініціатива проекту «Відкривай Україну» (http://www.ukraineopen.net) орієнтована на учнів 7-9 класів 11 міст Донецької та Луганської областей (Краматорськ, Слов’янськ, Дружківка, Сєвєродонецьк, Рубіжне, Лисичанськ, Красноармійськ, Костянтинівка, Артемівськ, Волноваха, Миколаївка) і має на меті інтегрувати творчу молодь нашого Сходу в український культурний простір, який – саме це і прагнуть довести волонтери проекту! – повинен постати для старшокласників цього регіону не набором дидактичних загальників, не офіціозним «каноном», а шансом на творчу реалізацію особистості, на її вільний вибір і нескутий мистецький пошук. Іншими словами, учні, які за кілька років стануть вже повноправними громадянами і визначатимуть майбутнє нашої країни, мають навіч переконатися, що існує альтернатива «Русскому Миру», зорієнтована на європейський цивілізаційний вибір демократична Україна. Україна, яка не нав’язує, а пропонує.

Власне, вперше за майже чвертьвікове існування незалежної України на теренах Донеччини та Луганщини реалізується проект дистанційного здобуття знань, який поєднує загальногуманітарну освіту, промоцію українського дискурсу та акцентацію на маркерах європейського культурологічного простору з домінантами індивідуальної самореалізації школяра. Засадничо важливим бачиться те, що проект «Відкривай Україну», спираючись на змістове наповнення шкільної програми, не дублює його, а, сказати б, динамізує і креативно продовжує. Об’єднані у команди однодумців учні здобувають знання із шести напрямів мистецтва (музика, література, мода, танці, образотворче мистецтво, фото та кіно) і реалізують у кожному з них свій креативний потенціал. Форма реалізації – самостійна творча робота. Вона неодмінно має бути колективною – це призвичаює підлітків до такого необхідного в постіндустріальному світі вміння працювати в команді. Ще одна обов’язкова умова виконання самостійної роботи (будь-якої: музичної, літературної, образотворчої) – спроможність її авторів поєднати місцеве, локальне із загальним, всеукраїнським. Учні справді мають відкрити своє місто для України і Україну для свого міста.

Головне завдання модерованого координаторами проекту «Відкривай Україну» циклу полягає в тому, аби переконати молодь Сходу в тому, що українська література – то надзвичайно цікавий, захоплюючий і парадоксальний феномен, який зовсім не обмежується підручниковими загальниками, а пропонує адекватні відповіді на гострі питання сучасності. Іншими словами, старшокласникам пропонується «відкрити Україну» через невідцвітне українське художнє слово, поміркувавши разом зі знаними письменниками й науковцями (а лекторами наразі виступають такі відомі в Україні постаті, як Ю. Андрухович, Т. Прохасько, К. Борисенко, П.Коробчук. Р.Горбик, С.Іванюк та ін.). Тематика лекцій – найрізноманітніша: людина і книга; історія книговидання в Україні від доби Ярослава Мудрого; магічне в нашій літературі; Сковорода в контексті світової думки; невідомий Вінграновський; дисидентство і особливості українського літературного підпілля; літературні тусівки як явище в його першоджерелах та сучасності; поезія XXІ ст. і технології слему – це лише мала дещиця обговорюваних у лекційному циклі проблем. У своїй же цілісності він може потрактовуватись як смілива спроба альтернативної і нонконформістської історії української літератури.


 
© Всі права захищені
test