1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Неділя лип. 21

PDF Друк E-mail

Основний день VIII Міжнародного конкурсу з українознавства для учнів 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів

27 березня 2015 року в Науково-дослідному інституті українознавства відбувся другий етап VIII Міжнародного конкурсу з українознавства, який, окрім захисту науково-дослідних робіт, передбачав виконання письмових та тестових завдань переможцями першого етапу конкурсу. Учнівські роботи надійшли з 21-ї області України та 3-х країн зарубіжжя; у другий тур вийшов 71 учасник. Серед репрезентантів етнічних українських земель найчисельніше були представлені учнівські колективи Волинської, Чернівецької, Хмельницької, Тернопільської та Донецької областей, Придністров’я, Іспанії та Німеччини.

Тематика науково-дослідних робіт школярів відобразила комплексність українознавчих студій. Найпопулярнішими темами дослідження постають звичаєві контексти українського традиційно-обрядового циклу: народні свята, перекази, ігри, казки, символіка візерунків та кольорів. Не залишились учні байдужими і до народного сприйняття та значення одягу, прикрас, рушників, предметів побуту, сучасного прочитання народних оберегів – писанок, ляльок-мотанок, хліба. Актуальними залишаються краєзнавчі роботи, присвячені літературній, мистецькій, громадській діяльності вихідців з рідних місць школярів. В окремий напрямок концептуалізуються дослідження природничо-географічних аспектів краю – річок, могил, регіональних топонімів. У старших класах важливою постає проблематика соціального спрямування: соціального сирітства, правового нігілізму, ефективності громадських структур. Ряд робіт присвячено сприйняттю молоддю Революції гідності і пов’язаних з нею дискурсів героїзму, самопожертви, ворожнечі, проблемі смерті.

Регіональний розподіл призерів конкурсу:
Волинська область – 5 робіт;
Хмельницька область – 3 роботи;
Чернівецька область – 3 роботи;
Тернопільська область – 2 роботи;
Донецька область – 2 роботи;
Київська область – 2 роботи;
Івано-Франківська – 2 роботи;
Дніпропетровська область – 2 роботи;
Житомирська область – 1 робота;
Рівненська область – 1 робота.

Переможцями конкурсу стали: Коваль Ольга – учениця 8 класу Глибоцької ЗОШ I–III ступенів, Чернівецької обл., (робота «Свашки співали – весіллям заправляли»); Сушко Анна – учениця 9 класу Українського гуманітарного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка, м. Київ (робота «Становлення і розвиток авіаційної галузі України (до 100-річчя літакобудівника В. О. Степанченка»); Юзюк Сергій – учень 10 класу Матвіївського НВК, Тернопільської обл. (робота «Вплив Володимира Дідовича на формування та збереження історичної пам’яті українського народу»); Смирнова Ярина – учениця 11 класу Калуської гімназії, Івано-Франківської обл. (робота Теорія пам’яті.

Друге місце поділили учні 8 класу: Балачук Аліна, ЗОШ I–III ступенів с.Дубечне, Волинської обл.; Заплітна Ангеліна, Данковецького НВК, Чернівецької обл.;

учні 9 класу: Приходько Ірина, ЗОШ I-III ступенів с. Прилісне, Волинська обл.; Петрова Поліна, Білоцерківського колегіуму, Київської обл.,

учні 10 класу: Созонік Володимир, ЗОШ І–ІІІ ступеня с.Буцин, Волинської обл.; Джумага Марта, Заліщицької державної гімназії, Тернопільської обл.;

учні 11 класу: Горайчук Вікторія, ЗОШ I–III ступенів, с. Прилісне, Волинської обл.; Малиняк Таїсія, Івано-Франківського обласного ліцею-інтернату для обдарованих дітей із сільської місцевості.

Третє місце здобули:

учні 8 класу – Коваленко Валентина, Перемишльського НВК Хмельницької області; Оніщенко Єлизавета, Коростенського НВК «Школа-гімназія» № 12, Житомирської області; Снітинська Ірина, Рівненської ЗОШ I–III ст. № 16, м. Рівне.

Учні 9 класу – Городнюк Ольга, Кельменецького ліцею, Чернівецької області; Самарська Ольга, НВК Асканія-Нова – гімназії, Херсонської області; Щепіхіна Ольга Піддубненської ЗОШ І–ІІІ ступенів, Донецької обл.

Учні 10 класу – Головко Анастасія, Піддубненської ЗОШ І–ІІІ ступенів, Донецької області; Олійник Стефанія Хмельницького ліцею №17, м. Хмельницький; Доманська Тетяна, КЗО «Дніпропетровський ліцей інформаційних технологій при Дніпропетровському університеті імені Олеся Гончара», м. Дніпропетровськ.

Учні 11 класу – Лисоконь Ілля, Криворізького жовтневого ліцею Дніпропетровської області; Покотилюк Олексій, Кам’янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою, Хмельницька обл.; Щафарчук Богдана, ЗОШ I–III ступенів с. Буцин, Старовижівський район, Волинська область.

Окремо серед учасників Конкурсу було вибрано призерів у номінаціях:

Учні 9 класу – «За використання письмових та усних джерел та вивчення долі людей в історичному процесі»: Дричик Богдана, ЗОШ І–ІІІ ступенів с. Буцин Волинської області; Пунга Роксолана, Піддубненської ЗОШ І–ІІІ ступенів Донецької області;

«За глибину знання етнографічного матеріалу та народного життя»: Казакова Надія, Піддубненської ЗОШ І–ІІІ ступенів Донецької області;

Учні 10 класу – «За глибоке знання культурної спадщини українців»: Сідорова Олена, Рушинської ЗОШ I-III ступенів Хотинського району Чернівецької області; Вітковський Марк, Львівської гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови, м. Львів.

За результатами виконання тестових робіт з українознавства перемогу здобули:

Учні 8 класу:

за І місце: Гордій Олеся, Великочорнокінецька ЗОШ I–III ступенів, Тернопільська обл.; Коваль Ольга, Глибоцька ЗОШ I–III ступенів, Чернівецька обл.; Онищенко Єлизавета, Коростенський НВК «Школа-гімназія» № 12, Житомирська обл.

за ІІ місце: Балачук Аліна, ЗОШ I–III ступенів с.Дубечне, Волинська обл.; Коваленко Валентина, Перемишльський НВК «Дошкільний навчальний заклад – середня загальноосвітня школа I–II ступенів», Хмельницька обл.; Савченко Артем, Протопопівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів–дошкільний заклад», Харківська обл.

за ІІІ місце: Снітинська Ірина, Рівненська ЗОШ I–III ст. № 16, м. Рівне.

Учні 9 класу:

за І місце: Приходько Ірина, ЗОШ І–ІІІ ступенів, с. Прилісне, Волинська обл.;

за ІІ місце: Пунга Роксолана, Піддубненська ЗОШ І–ІІІ ступенів, Донецька обл., Кривко Анастасія, Старобросковецький НВК, Чернівецька обл.

за ІІІ місце: Бугра Поліна, Хлібодарівська ЗОШ І–ІІІ ступенів, Херсонська обл.; Городнюк Ольга, Кельменецький ліцей, Чернівецька обл.; Дричик Богдана, ЗОШ І–ІІІ ступенів с. Буцин, Волинська обл.; Яков’юк Марія, Чернівецька гімназія № 1, м. Чернівці.

Учнів 10 класу:

за І місце: Созонік Володимира, ЗОШ І–ІІІ ступеня с.Буцин, Волинська обл.;

за ІІ місце: Дубець Анна, Чернівецька гімназія №1 ім. Т.Г.Шевченка, м.Чернівці; Юзюк Сергій, Матвіївський НВК, Тернопільська обл.; Юренко Антоніна, спеціалізована школа № 250, м. Київ;

за ІІІ місце: Джумага Марта, Заліщицька державна гімназія, Тернопільська обл.

Учнів 11 класу:

за І місце: Ніконова Анастасія, Балаклійська ЗОШ I – III ступенів №4; Харківська обл.; Шевчук Оксана, Романковецька гімназія, Чернівецька обл.

за ІІ місце: Лисоконь Ілля, Криворізький жовтневий ліцей Дніпропетровська обл.; Туркевич Юлія, Вашківецька ЗОШ I-III ступенів, Чернівецька обл.;

за ІІІ місце: Горайчук Вікторія, ЗОШ I–III ступенів с. Прилісне, Волинська обл.; Смирнова Ярина, Калуська гімназія, Івано-Франківська обл.

Під час VIII Міжнародного конкурсу з українознавства учні, вчителі та гості долучилися до перегляду тематичного кінолекторію «Кобзар» Тараса Шевченка. Документальна стрічка, надана Головою Державного агентства України з питань кіно П. Іллєнком, здобулася на позитивне схвалення освітян, які були одностайними в думці про необхідність підтримки та популяризації українського кіно.

Міжнародний конкурс з українознавства відбувся за підтримки:

Міжфракційного депутатського об’єднання «ВО «Свобода»;
Українсько-швейцарської клініки естетичної медицини «Порцелян-Естетікс»;
ПП «Інститут дерматокосметології доктора Ольги Богомолець;
Спілки письменників України;
Видавництва «Смолоскип»;
ДНВП «Картографія»;
Історико-культурного комплексу Замок-музей «Радомисль».

27 березня 2015 р., у форматі проведення Міжнародного конкурсу з українознавства, відбувся круглий стіл для освітян та вчених «Українознавче наповнення змісту навчання в системі освіти: проблеми і перспективи», у роботі якого взяли участь співробітники Міністерства освіти та науки України, співробітники Науково-дослідного інституту українознавства, науковці Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, методисти та вчителі.

Бойко Тетяна, завідувач відділу освітніх технологій та популяризації українознавства НДІУ

 
© Всі права захищені
test