1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Понеділок груд. 05

Архів

Літературно-мистецький вечір

28 вересня 2010 р. у ННДІУ відбувся літературно-мистецький вечір «Вересневі ювіляри: В.М.Кубійович, О.О.Потебня, О.П.Довженко».

Детальніше...

10-річчя відділу природи ННДІУ

21 вересня 2010 року відділ Природи та психології етносу Національного науково-дослідного інституту українознавства відзначив 10-річчя від дня створення.

Детальніше...

Конференція МУШ-ННДІУ 2010

 

18 - 20 серпня 2010 року в м.Києві відбулась ІV Конференція "Українська освіта за кордоном: підсумки та перспективи".

Організатори конференції: Міністерство освіти і науки України, загальноосвітній навчальний заклад "Міжнародна українська школа", Національний науково-дослідний інститут Українознавства МОН України.

Детальніше...

Міжнародний науковий семінар 2010

 27-30 травня 2010 р. у Бібліотеці Академії наук Російської Федерації (м.Санкт-Петербург) відбувся Х Міжнародний науковий семінар «Діалог культур. Україна і Росія: Ніжинський Санкт-Петербург». 

Детальніше...

29 квітня 2010 року

29 квітня 2010 року в Національному науково-дослідному інституті українознавства МОН України відбулася зустріч представників інституту з представниками Посольств, акредитованих в Україні.

 

Детальніше...

27 квітня 2010 року

 

27 квітня 2010 року на базі Національного науково-дослідного інституту українознавства за сприяння Міністерства освіти і науки України проведено засідання круглого столу за темою "Проблеми змісту українознавчої освіти в навчальних закладах української діаспори".

Детальніше...

Семінари 2008 Париж 2

Співпраця НДІУ і Української школи мистецтв у Парижі (Франція)

Згідно з умовами Договору про співпрацю №6/61215 від 26.10.2006 р. між НДІ українознавства і Українською школою мистецтв у Парижі (Франція) при Українському культурному центрі посольства України у Франції працівниками НДІУ доктором філологічних наук, професором Єрмоленко Світланою Яківною та завідувачем відділу інноваційних досліджень Варзар Тамарою Михайлівною у жовтні 2008 року проводились тематичні семінари та навчальні стажування з української мови та дистанційного навчання з українознавства для учнів і вчителів Української школи мистецтв у Парижі.

 

Проведено тематичні семінари та навчальні стажування з української мови та дистанційного навчання з українознавства за такою тематикою:

– «Інноваційні освітні технології для здійснення освітньої діяльності; забезпечення умов для оволодіння системою знань з українознавства» – 06.10.2008 р.

– «Введення в сучасний освітній процес найновітніших мовно-етно-генетичних прочитань давніх вітчизняних писемних джерел» – 07.10.2008 р.

– «Феномен мови і народна творчість» – 08.10.2008 р.

– «Розробка філософських та психологічних принципів впровадження інтегративної гуманітарної дисципліни «українознавство» в мережу дистанційної освіти» – 09.10.2008 р.

– «Дистанційна освіта в сучасній освітній діяльності» – 10.10.2008 р.

Навчальне стажування з української мови відбувалося у форматі уроку для учнів 5-7 класів, на якому було розкрито тему «Лексика і фразеологія української мови»( за програмою 12-річної загальноосвітньої школи).

 

 

Учням запропоновано в ігровій формі засвоїти матеріал про активну і пасивну лексику, про лексичне значення слів.

 

 

 

Вправи розвивали логічне мислення школярів, знайомили їх з образними усталеними висловами української мови, виявляли сприймання і знання поширених фразеологічних висловів.

 

 

 

 

Застосування технічних засобів пожвавлювало навчання, привертало увагу до назв, що мають етнокультурний зміст. З цікавістю присутні поставилися до завдання доповнити фразеологізми, перша і друга частини яких були розміщені в довільному порядку. Тільки логічний аналіз змісту фразеологізму забезпечував правильну відповідь. Запам’ятовуванню усталених висловів сприяли приклади життєвих ситуацій, які описані в рубриці підручника «З бабусиної скрині і не тільки».

 

 

Як один із авторів підручників нового покоління С.Я.Єрмоленко наголошувала на концепції створення сучасного підручника, насиченого українознавчою інформацією як у плані дібраних текстів, так і в плані використання розмови про художників. У зв’язку з цим важко переоцінити пізнавально-виховний зміст такої рубрики в підручнику, як «І пензлем, і словом».

Вчителів цікавили питання підготовки учнів до роботи з тестами. Учні, які відвідують уроки української мови, мають різний рівень підготовки. Керівник мистецької школи пані Олена Місталь цілком слушно поєднує завдання художнього розвитку дітей з їхнім мовним розвитком на уроках мови. Уроки могли б бути ефективніші, якби клас був забезпечений персональними комп’ютерами і учні могли б виконувати відповідні завдання.

 

 

Спілкування з учителями, які викладають українську мову в недільній школі (при церкві), засвідчило потребу в нових підручниках і посібниках.

 

Викладачів цікавила соціолінгвістична тема про сучасну мовну ситуацію в Україні.

 

 

На тематичних семінарах було запропоновано три презентації – для учнів, учителів та викладачів ВНЗ (Єрмоленко С.Я.), а також презентація електронних розробок інституту – інтернет-сайту інституту «Українознавство», інтернет-журналу відкритого доступу «Українознавство» та дистанційного курсу «Українознавство» (Варзар Т.М.). 9 жовтня 2008 р. проведено інтернет-чат в межах дистанційного курсу «Українознавство» з Бараном Володимиром Даниловичом – членом-кореспондентом НАН України, докт. іст. наук, провідним науковим співробітником відділу української етнології.

 

Позапланово проведено два заняття з використанням електронних підручників з історії та круглий стіл «Історія українського костюма. Етимологія назв компонентів українського костюма».

 

 

Всі майстер-класи викликали велике зацікавлення учнів, їхніх батьків та вчителів Української школи мистецтв у Парижі.

 

 

Вони наголошували на важливості особистих контактів, висловили велику надію, що інститут і надалі надаватиме їм посильну допомогу в реалізації культурних програм, проведенні різних майстер-класів, українознавчих курсів і особливо – дистанційних, і що така співпраця матиме тривалі позитивні результати, оскільки поширюватиме інформацію про сучасну Україну, про міжкультурні контакти народів.

 

Квіти вдячності доктору філол. наук, проф. С.Я.Єрмоленко.

Кабінет українознавства в Українській школі мистецтв у Парижі.

 

У кабінеті українознавства Української школи мистецтв у Парижі.

Семінар 2008 Париж 1

Співпраця НДІУ і Української школи мистецтв у Парижі (Франція)

 

 

 

 

На запрошення дирекції Української школи мистецтв у Парижі (Франція) при Українському культурному центрі посольства України у Франції у червні 2008 року Коротя-Ковальська Валентина Павлівна, народна артистка України, співачка, завідувач відділу культури Науково-дослідного інституту українознавства, перебувала у відрядженні у рамках співпраці між цією школою та Науково-дослідним інститутом українознавства і брала участь у Днях Європейської музики та фестивалі Української музики у Парижі.

 

 

21 червня традиційно у різних куточках столиці для парижан та гостей міста відбувалися концерти артистів з усієї Європи. Мені випала честь представляти Україну на концертному майданчику центрального парку разом з фольклорним ансамблем «Калина» будинку культури «Більшовик» м.Києва.

 

 

Значну частину концерту випало на долю учнів Української школи мистецтв, які підготували українські танці та пісні і з великою старанністю та запалом їх виконували. Протягом 3-х годин мені тричі прийшлося виходити на сцену, де я співала древні українські народні та обрядові пісні в акапельному виконанні.

 

 

Мене вразила увага та цікавість парижан до української народної пісні і взагалі до українського мистецтва.

 

З особливим хвилюванням чекала зустрічі з дітьми Української школи мистецтв на майстер-класі, який відбувся в приміщенні Культурного центру Посольства України у Франції.

 

 

 

За дві години, виділених для роботи з дітьми, вчителями та батьками мені вдалося розповісти по значення української народної пісні для розвитку особистості, навчити їх пісні про Україну («Сховалось сонце за горою»)

 

 

та танцю «Печоне порося», записаному на Поліссі.

 

 

При вивченні пісні я намагалась її так співати, щоб у дитячій уяві створився цілісний образ України, щоб вони відчули красу цієї мелодії. Сільвія, дівчинка дев’яти років, чомусь тихенько заплакала, закрившись листком з текстом, чим мене добряче налякала. На моє запитання відповіла, що пісня дуже сумна, хоча насправді пісня просто ніжна і мелодійна. На перерві Сільвія підійшла до мене і, ніби вибачаючись, сказала, що коли вдома мама співає пісню «Цвіте терен», вона теж плаче... Так народна пісня зачаровує душу дитини, і вона чистою сльозою виливає свої почуття.

Танець теж дуже сподобався як дітям, так і дорослим.

 

 

Пізніше, на вечорницях, влаштованих батьками з нагоди закінчення навчального року, вони попросили мене ще раз повторити урок танцю, і знову разом з дітьми весело танцювали цей поліський шедевр. А розучену пісню про Україну учень школи мистецтв Олексій виконував на конкурсі, влаштованому організаторами вечорниць.

 

 

Щодня директор Української школи мистецтв Олена Місталь намагалася показати нам якнайбільше історичних місць Парижу. Хоча я перебувала там вже втретє, та захоплення цим містом не змінюється. Загалом, поїздка була надзвичайно приємною, корисною і залишила в моїй пам’яті незабутні враження.

 

 

В.П.Коротя-Ковальська

 

© Всі права захищені
test